Географія 6 клас

07 квітня 2025 року
Тема: Властивості ґрунтів. Типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Карта ґрунтів світу
1.Подивіться відео
2.Опрацюйте параграф 52, запишіть, що таке грунт, ерозія грунтів.
3.усно дайте відповідь на запитання с.216
4.Складіть пам'ятку, що треба робити, щоб зберегти земний покрив.
30 травня 2023 року
Тема:Підсумковий урок
1.Подивіться відео про Україну
2.Виконайте вправи
16 травня 2023 року
Тема : Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу
1.Прочитайте параграф 54.
2.Перегляньте відеофрагменти


3. Закінчіть речення.
А) Політична карта світу – це …
Б) Найбільшою за площею державою світу є … 
В) Найбільшою за кількістю населення державою світу є … 
Г) Україна межує із … країнами.
4.Напишіть твір-мініатюру " Подорож у країну моєї мрії"
12 травня 2023 року
Тема:Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота.
1.Подивіться відеоурок
2.Прочитайте параграф 53,усно відповідати на запитання с.220.Письмово виконати завдання 8(с.221).
09 травня 2023 року
Тема: Природні зони Землі
1.Перегляньте відео
2.Розгляньте карту 
3. Запишіть інформацію
Природна зона - великі частини географічних поясів, що характеризуються схожими природними умовами вздовж свого простягання та послідовною їх зміною від екватора до полюсів і від океанів усередину континентів. Границі природних зон визначаються за характером рослинності, яка найкраще відображає особливості кожної з природних зон.  Природні зони розрізняються за співвідношенням тепла і вологи. Назви цих зон визначаються за домінантним типом рослинності. 
4.Прочитайте параграф 52.Усно відповідати на запитання с.214.
5.Виконайте інтерактивну вправу.

05 травня 2023 року
Тема : Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. 
1.Перегляньте відео
2.Запишіть інформацію у зошит
 Природні комплекси (ПК) — це поєднання взаємопов'язаних компонентів природи (гірських порід, вод. повітря, грунтів, організмів) на певній ділянці земної поверхні.
  Природні комплекси ще називають ланшафтами. У перекладі з німецької мови це слово означає "краєвид"  Змінені людиною природні комплекси називаються антропогенними. Наприклад: дороги, мости, парки, ставки, водосховища, шахти. При зміні одного компоненту природного комплексу змінюється весь природний комплекс.
Великі природні комплекси - це ОКРЕМІ материки й океани,
Менші - гори и рівніні, ліси, степи, пустелі,
ще Менші - галявина, яри, балки, озера, болота ТОЩО. Кожний Із них має своєрідне поєднання природних компоненті
3.Прочитайте параграф 51, усно відповідайте на запитання с.209.
4.Перейдіть за посиланням та виконайте вправу.

02 травня 2023 року
Тема: Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів.
1.Подивіться відеофрагмент про грунт
2.Заповніть опорний конспект, використовуючи матеріал підручника(параграф 50)

 

Ґрунт -  це 

Ґрунтознавство – наука, що вивчає ґрунти, їх походження, розвиток, склад, властивості, закономірності поширення, формування, родючість, їх раціональне використання. Фундатором ґрунтознавства є видатний учений, професор Василь Васильович Докучаєв.  

Родючість ґрунту - це 

Гумус - це 

Карта ґрунтів – це графічне зображення в певному масштабі просторового розміщення різних ґрунтів території. На ній відтворено ґрунти з притаманними їм властивостями.

 

Б) Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану.

 

Значення ґрунту для людини і для планети загалом: (знайти в додаткових джерелах)

1.

2.

3.

4.

Способи підвищення родючості ґрунтів

1.  Меліорація ґрунтів – заходи з їх покращення.

2.  Розпушення ґрунту (для надходження до коренів повітря і води).

3.  Сівозміни (чергування культур, щоб не виснажувалися одні й ті ж речовини).

4.  Полегшення техніки (щоб не ущільнювати ґрунт ).

5.  Регулювання співвідношення піску і глини в ґрунті.

6.  Правильна обробка ґрунтів.







28 квітня 2023 року
Тема:Складові біосфери, особливості їх поширення на землі
1.Подивіться відеурок
2.Прочитайте параграф 49.Запишіть, що таке біосфера, біологічний кругообіг речовин, фотосинтез.
3.Дайте відповідь на запитання:
Як пов'язані організми з оболонками Землі(організм-гідросфера, організм-атмосфера, організм-літосфера)
25 квітня 2023 року
Тема:КОНТРОЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ: «ГІДРОСФЕРА»

І рівень. 

1. Визначте серед запропонованих найглибше озеро:
а) Байкал;       
б) Каспійське;      
в) Світязь;       
г) Вікторія.

2. Вкажіть найдовшу річку світу:
а) Амазонка;   
б) Ніл;  
в) Дніпро;   
г) Дунай.

3. Вкажіть одиницю вимірювання солоності води:
а) проміле;  
б) відсоток;  
в) градуси;   
г) бали.

4. Виберіть із запропонованих морів те, що омиває територію України:
а) Карибське;  
б) Аравійське;   
в) Чорне;    
г) Червоне.

5. Вкажіть, як називається головна річка разом зі своїми притоками:
а) річковий басейн;  
б) річкова система;  
в) вододіл     
г) річкова долина.

6. Визначте найповноводнішу річку світу:
а) Ніл;  
б) Амазонка;  
в) Дніпро   
г) Волга.

ІІ рівень. Закінчіть речення.

7. Підземні води з температурою понад +20º С називають ...
8. Дайте визначення термінів: море, повінь, болото.

ІІІ рівень

9. Встановіть відповідність між водними об’єктами та їх назвами.
1. океан                                         
2. море                                          
3. річка                                          
4. затока                                       

А. Дніпро                                                     
Б. Вікторія
В. Індійський
Г. Фанді
Д. Середземне.

10.Установіть відповідність між частинами річки та визначеннями:
1. Гирло                        
2. Вододіл                     
3. Річкова система         
4. Річковий басейн         

А початок річки                                            
Б межа між річковими басейнами
В площа, з якої річка збирає воду
Г річка з усіма її притоками
Д місце, де річка впадає в іншу водойму

ІV рівень. 


11. Назвіть проблеми Світового океану та запропонуйте шляхи їх вирішення.

21 квітня 2023 року
Тема: Значення вод суходолу для природи і людини.Охорона вод Світового океану
1.Прочитайте параграф 48.Запишіть значення води для людини.
Перегляньте відео.
Заповніть схему «Джерела забруднення та наслідки»

1) Джерела забруднення  води
1. Нафта і нафтопродукти
2. Стічні води
3. Важкі метали
4. Кислотні дощі
5. Теплове забруднення
6. Механічне забруднення
7. Радіоактивні метали

2.Перегляньте відео і запишіть, яких заходів, на вашу думку, потрібно вжити для охорони Світового океану і вод суходолу?
3.Зробіть маленьке дослідження:
1. Дослідіть, скільки в середньому ви використовуєте води щодня.
2. Скільки води використовує ваша сім’я за добу, за місяць.
3. Запропонуйте способи економії води членами вашої родини 
4. Представте результати вашої роботи у вигляді схема, малюнку, таблиці та інше.
18 квітня 2023 року
Тема: Підземні води
1.Подивіться відеоматеріал
2.Прочитайте параграф 47, випішіть такі терміни:підземні води, грунтові води,міжпластові води, мінеральні води, термальні води.
3.Письмово дайте відповіді на питання 6,8,9.
4.Скласти 5 тестових запитань за змістом параграфа.
11 квітня 2023 року
Тема:Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі
1.Подивіться відеоурок.
2.Прочитайте параграф 47, запишіть таку інформацію: 
підземні води
класифікація підземних вод
3.Виконайте завдання
04 квітня 2023 року
Тема:Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали.
1.Знайдіть інформацію

·        найбільше солоне озеро світу – 

·        найглибше озеро світу – 

·        найбільше прісноводне озеро  України – 

  • найвисокогірніше прісне озеро України – 
  • найглибше озеро України – 

  • 2.Подивіться відео з 19.55 хвилини.Запишіть, що таке штучні водойми, водосховища, канали.Вивчіть терміни.
  • https://www.youtube.com/watch?v=x-VUg5RVM38
  • 3.Прочитайте параграф 45(с.184-185).
  • 4.Запишіть позивні і негативні наслідки створення водосховищ.


24 березня 2024 року
Тема:Озера
1.Подивіться відео до 13.30 хвилини.Запишіть таку інформацію:
що таке озеро, найбільше, найглибше, найдовше озеро, походження озер із прикладами.
2.Прочитайте параграф 44.Усно відповідайте на запитання с.181.
21 березня 2023 року
Тема: Живлення і режим річок.Робота річок.
1.Подивіться відеоурок
2.Прочитайте параграф  43.Запишіть такі поняття:дельта, живлення річки, повінь, межень, паводок, витрата води, режим річки.
3.Виконайте завдання тесту
17 березня 2023 року
Тема: Води суходолу- поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина.
1.Подивіться відео.
2.Запишіть інформацію.

Головні частини річки.

Витік – це місце де вона бере свій початок: може бути озеро, болото, джерело, льодовики. Витоки бувають різні. Одні річки як Ангара витікають з озер; інші, наприклад Об, беруть початок у льодовиках; ще інші, як Волга, починається там, де  на поверхню виходять підземні води.

Гирло – місце, де річка впадає в океан, в іншу річку. Усі найбільші річки впадають у моря або затоки Океану. Деякі річки закінчуються в озерах, але більшість є притоками інших річок. Коли річка впадає в іншу річку  з правого боку- це буде права притока, а коли з лівого боку – ліва.

Річкова долина – це зниження, яке простягається від її витоку до гирла.

Русло – частина долини, що зайнята водним потоком постійно.

Площа суходолу, з якої вся вода стікає в одну річку, називається річковим басейном.


3.Прочитайте параграф 42.
4.Виконайте інтерактивну вправу


14 березня 2023 року
Тема:Багатство вод Світового океану.Океан та людина
1.Подивіться відео
2.Запишіть інформацію

3.Прочитайте с.169-170 у підручнику.
4.Виконайте інтерактивне завдання
5.Творче завдання на вибір:
-Скласти оповідання про уявну подорож Світовим океаном.
-Розробіть програму заходів щодо запобіганню виснаження багатств Світового океану.

10 березня 2023 року
Тема:Рух води у Світовому океані
1.Опрацюйте презентацію.Запишіть, що таке вітрові течії, припливи, відпливи, цунамі, запишіть теплі і холодні течії.

2.Прочитайте параграф 41.Усно відповідати на запитання с.171.
3.Передивіться всі завдання з теми "Гідросфера" і надішліть "борги".
07 березня 2023 року
Тема:Властивості вод Світового океану
1.Подивіться відеоурок
2.Прочитайте параграф 43.Запишіть такі поняття:солоність води, температура води, айсберг.
3.Виконайте завдання тесту
03 березня 2023 року
Тема:Світовий океан та його частини
1.Подивіться відеоурок
2.Запишіть інформацію.Вивчіть терміни

3.Прочитайте параграф 39. Усно дайте відповіді на запитання с.162.
4.Складіть кросворд на 12 слів з теми "Світовий океан".

28 лютого 2023 року
Тема: Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери
1.Подивіться відео
2.Прочитайте параграф 38.Запишіть такі поняття: гідросфера, світови кругообіг води в природі.
3.Виконайте інтерактивну вправу


21 лютого 2023 року
Тема: Вплив людини на атмосферу
1.Подивіться відео.
2.Запишіть інформацію
Розгляньте інформацію










3.Прочитайте параграф 37.Знати такі терміни і поняття:парниковий ефект, озонові дірки, смог, гроза, град, веселка, міражі.
4.Запишіть якомога більше пропозицій щодо позитивного впливу людини на природу.
5.Підготуватися до контрольної роботи(параграф 28-37)


17 лютого 2023 року
Тема: Клімат та основні кліматотворчі чинники.Зміни клімату
1.Перегляньте відеоурок, щоб опанувати нову тему.

2.Прочитайте параграф 36.Запишіть, що таке клімат.Зі слайду запишіть кліматотвірні чинники.
3.Виконайте завдання на повторення вивченого матеріалу
Встановити відповідність


З

1.Якими приладами вимірюються наступні показники?


1.      Хмарність.

2.      Вологість повітря.

3.      Вітер.

4.      Опади.

5.      Температура.

6.      Атмосферний тиск.

 

А. Опадомір, снігова рейка.

Б. Градусник.

В. Барометр.

Г. Флюгер.

Ґ. Гігрометр.

Д. Людське око



2.У яких одиницях вимірюються наступні показники:

1.Хмарність

2.Вологість повітря

3.Вітер

4.Опади

5.Температура

6.Атмосферний тиск



А.мм/с

Б.мм.рт.ст.

В.Бали

Г.мм

Д.г/м3, %

Є.С








14 лютого 2023 року
Тема:Погода, її елементи, мінливість.
1.Подивіться відеоматеріал.
2.Прочитайте параграф 35.Запишіть, що таке погода,які є складові погоди,які є погодні явища.
3.Використовуючи матеріал слайду, опишіть сьогоднішню погоду.
4.Виконати завдання тесту



10 лютого 2023 року
Тема:Опади, що випадають із хмар та повітря, їх види, вимірювання.
1.Подивіться відеоматеріал.
2.Прочитайте параграф  34.Запишіть, що таке атмосферні опади, інтенсивність опадів, опадомір.
3.Побудуйте в зошиті діаграму кількості опадів.Дивіться інформацію на слайдах.






07 лютого 2023 року
Тема:Хмари і туман, відмінності в їх утворенні.Форми хмар, хмарність
1.Подивіться відео
2.Прочитайте параграф 33.Запишіть, що таке хмари, які є види хмар.
3.Побудуйте діаграму хмарності








03 лютого 2023
Тема:Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни
1.Подивіться відео, щоб опанувати нову тему.
2.Прочитайте параграф 32.Запишіть такі поняття: випаровування, точка роси, конденсація, туман.
3.Виконайте завдання тесту
31 січня 2023 року
Тема:Вітер: причини виникнення, напрями,сила, швидкість.
1.Подивіться відео, щоб опанувати нову тему.
2.Опрацюйте параграф 31.Запишіть такі терміни:вітер, сила вітру, напрям вітру, бризи, мусони, флюгер, роза вітрів.
3.Подивіться, як побудувати розу вітрів.
4.Побудуйте розу вітрів.За даними таблиці ми відкладаємо таку кількість поділок, яка вказана в таблиці навпроти сторони горизонту.

Наприклад, у жовтні. Після цього всі отримані точки з’єднати і отриману фігуру замалювати будь-яким кольором.

Побудуйте та проаналізуйте розу вітрів за даними, наведеними в таблиці.

Напрям вітру

 

 

Пн

 

 

Пд

 

Зх

 

Сх

 

Пн.-зх

 

Пн.-сх

 

Пд.-зх

 

Пд.-сх

Кількість днів

4

3

6

3

4

2

3

5

27 січня 2023 року
Тема:Атмосферний тиск:причина і наслідки його зміни в тропосфері.Вимірювання атмосферного тиску.

1.Перегляньте відео, щоб опанувати тему уроку.

https://youtu.be/AWjaCli0Syk

2.Опрацюйте презентацію, запам'ятайте, що таке атмосферний тиск, якими приладами його вимірюють, розгляньте приклади розв'язування задач.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-atmosferniy-tisk-6-klas-4804.html

3.Прочитайте параграф 30.Усно дайте відповіді на запитання на с.123.

4.ОТЖЕ, ЗРОБИМО ВИСНОВКИ З УРОКУ. ЦЕ ВАЖЛИВО ЗАПАМ'ЯТАТИ:

  1. Атмосферний тиск - це сила, з якою повітря тисне на одиницю земної поверхні та на всі розташовані на ній об'єкти й тіла.

  2. Нормальним вважають атмосферний тиск 760 мм. рт.ст.

  3. З підняттям на кожні 100 м. атмосферний тиск знижується на 10 мм. рт. ст.

  4. На Землі закономірно чергуються сім поясів атмосферного тиску: один - низького - на екваторі, два - високого - в районі тропіків, ще два - низького - в помірних широтах, та ще два - високого - у полярних широтах обох півкуль нашої планети.

24 січня 2023 року
Тема:Теплові пояси Землі
1.Подивіться відео
2.Прочитайте с.117-118 у підручнику
Замалюйте у зошит


На полюсі полярний день триває 180 діб (півроку), але чим далі на південь, тим його тривалість зменшується, до однієї доби на паралелі 66°30’ пн. ш. – Північне полярне коло.

Південніше цієї лінії Сонце опускається за горизонт, і зміна дня і ночі відбувається у звичному для нас порядку.

Ще одним результатом річного обертання Землі навколо Сонця є найдовший день і найдовша ніч.

22 червня – літнє сонцестояння. В цей день сонячні промені падають прямовисно (90°) на паралель - 23°30' пн.ш. її називають Північним тропіком.

Тим часом Південний полюс відвернутий від Сонця тому там – зима. Тобто Сонце не з’являється з-за горизонту. Це – полярна ніч, і триває вона, так само, 180 діб на полюсі. Вже на паралелі 66°30’ пд. ш. ніч скорочується до однієї доби. Цю паралель називають Південне полярне коло.

22 червня для Південної півкулі характеризується коротким днем. Там день зимового сонцестояння.

Через три місяці – 23 вересня, Земля займає таке положення відносно Сонця, що його промені однаково освітлюють Північну та Південну півкулі. Промені падають на екватор під прямим кутом (90°). На всій Землі, крім полюсів, день дорівнює ночі. Це день осіннього рівнодення.

Ще через три місяці 22 грудня до Сонця повернеться Південна півкуля. Там настає літо. День буде найдовшим, а ніч найкоротшою. У приполярних широтах настане полярний день. На паралель 23°30' пд.ш. сонячні промені будуть падати під кутом 90°. Це Південний тропік, а 22 грудня – день зимового сонцестояння.

Потім, ще через три місяці 21 березня знову обидві півкулі будуть освітлені однаково, день і ніч зрівняються. Цей день називають – весняне рівнодення.

Для України найбільша висота Сонця опівдні – 61-69° (22 червня), найменша – 14-22° (22 грудня)

Самостійна робота

Заповніть таблицю

Тепловий пояс

Розташування

Кут падіння с/п,

Кількість отриманого тепла

Температура повітря

Жаркий

 

 

 

Помірний

 

 

 

Холодний

 

 

 

Вічного холоду

 

 

 

 

Жаркий пояс – розташований по обидва боки екватора, між північним та Південним тропіками та обмежений з обох боків ізотермою +20°С. межі поясу співпадають з межами поширення пальм на суходолі та коралів в океанах.

Двічі на рік (22 грудня і 22 червня) опівдні сонячні промені падають прямовисно. Повітря сильно нагрівається протягом року.

Помірні пояси – (в обох півкулях) примикають до жаркого поясу. В обох півкулях вони розтяглися від тропіків до полярних кіл. Сонце змінює кут падіння променів із збільшенням нахилу до полюсів. Сонце ніколи не буває у зеніті. Чітко виражені пори року. Чим ближче до полярного кола, тим зима триваліша і холодніша. Помірні пояси обмежені, з боку полярних кіл, ізотермою найтеплішого місяці +10°С. Це межа поширення лісів.

Холодні пояси – обох півкуль лежать між ізотермами + 10°С та 0°С. взимку сонце не з´являється над горизонтом по кілька місяців. А влітку, хоч і не заходить за горизонт, проте стоїть дуже низько над горизонтом. Його проміння лише ковзає поверхнею Землі і нагрівають її слабо.

Тому температури повітря низькі, зими холодні та суворі, а літо коротке і холодне.

Пояси вічного холоду – окреслені ізотермою з температурами нижче 0°С протягом року.

Це царство вічних снігів та льоду.

20 січня 2023 року
Тема:Добовий і річний хід температури повітря, причини їх коливання.Карта ізотерм
1.Опрацюйте презентацію, особливо зверніть увагу на розв'язання задач на слайдах 4,5,9,10,11,12,18,19(графік намалювати у зошит)https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-geografi-dlya-6-klasu-na-temu-doboviy-hid-temperaturi-3955.html
2.Опрацювати параграф 29.(до с.116)
17 січня2023 року
Тема:Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері
1.Подивіться уважно відео.
2.Прочитайте параграф 28.Запишіть визначення понять:атмосфера, тропосфера, стратосфера, верхні шари атмосфери,захисний озоновий шар.
3.Дати відповіді на запитання с.113.
4.Заповніть таблицю у зошиті


Назва шару атмосфери

Висота шару

Температура

Особливості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу